Kerámia kezelés

Szeretnék veletek megosztani pár alapvető információt a kerámia felületvédelmekről, azok telepítéséről, kerámiázott autók jövőbeni ápolásáról, mennyire ellenálló egy kerámia, stb stb….

Maga a kerámia bevonat egy kémiailag laboratóriumban előállított vegyület ami szilícium dioxidot tartalmaz. Ez a védőréteg a Nasiol esetében 1 mikron más gyártók esetében 1-5 mikron vastagságú. Hozzávetőlegesen egy emberi hajszál 100mikron vastag. Ez az 1 mikron vastagságú fényezéssel kémiailag egybekötött felületvédelem fogja megvédeni a kezelt felületet a környezeti hatásoktól.

Beszéljünk az előkészületekről. Talán az egyik legfontosabb dolog, hogy tudd ez nem egy órás művelet lesz. Sokban függ az idő attól, hogy milyen állapotban van jelenleg a kezelendő felület. Általában minimum 20 munkaóra a felület előkészítése, de sokszor akár a duplája is. Egy rendkívül alapos mosással kezdünk, majd a lakktisztító gyurmázással, ezzel érjük el, hogy a lakkrétegbe égett szennyeződések eltűnjenek. Majd kezdődik az állapot tüzetes felmérése, erős led lámpák fényében, az extrém mély karcok vizes csiszolása, majd a csiszolt felületek durva polírozása, majd egyre finomabb polírozás következik, sokszor nagyon sok anyaggal, mire egyre fényesebb, egyre tükrösebb lesz a felület. Mikor elértük a kívánt eredményt, újramossuk a felületet, hogy a polírozás során keletkezett polír maradványokat eltüntessük a falcokból,résekből. Ezek után egy nagyon fontos rész következik, a szárítás. Mikor 100%-ban nedvességmentes a felület, zsírtalanítunk, majd apránként nagy nagy odafigyeléssel telepítjük a kerámia bevonatot. Ezután 48 órás pihenés, kötési idő következik, a felületet nem érheti sem nedvesség sem por, a hőmérséklet nem lehet bizonyos fok alá sem fölé, a páratartalom szintúgy. Majd a 48 órás kikötés után átnézzük a felületet,és átadás. Tehát egyszer minimum 20-40 munkaóra polírozás, majd 1-2 óra telepítés,majd 48 óra száradási idő. Eddig csak az ön autójával foglalkozik minimum 2 ember. Ezek után számításba kell venni, hogy mennyibe kerül nekünk megvásárolni ezt az anyagot, mennyibe kerülnek a szakma legjobb gépei és termékei, majd ez alapján kell mérlegelni a szolgáltatás árát. Nem lett rövid az írás, de muszáj, hogy tudjátok ezeket az alap dolgokat, és legyen rálátásotok, hogy miért kerül annyiba, amennyibe. És akkor talán a legfontosabb!!!

Mit várhatunk el a kerámia felületvédelemtől?

Fent említettem, hogy ez 1 mikron vastagságú bevonat. Rendkívül ellenáll a környezeti hatásoknak,mint pl: UV sugárzás, eső, sónedvek, vízkő,úttestről felkerülő kátrány vagy felpattant apró kavics, de hozzá teszem 130km/h felett már rizikós a védelem a kavicsok ellen. Extrémen hidrofób hatása van,a víz legurul a felületről. Nagyon sokáig megmarad az autó fényessége amit a polírozással elértünk.

Mit nem várhatunk el a kerámia felületvédelemtől?

Nagyon fontos tudni, hogy ez nem egy ufó által hozott földönkívüli páncél! Fontos azt is tudni, hogy az anyag keménységénél fogva eléggé karcálló, de nem sebezhetetlen. Egy adott kis pontra helyezett nagy erő, megtudja sérteni a kerámiát,sok sok esetben nem hatol át rajta, így nem sérül a fényezés, de sajnos ha rosszakarónk egy szöggel meghúzza a parkolóban, egy másik autó neki tolat, nagyobb méretű kövek verődnek fel az előttünk haladó járműről, ezek sajnos megsérthetik a felületvédelmet. A nevében is benne van,a felületet védjük meg, de sajnos ennek az az ára, hogy az anyag megsérül. A jó ebben, hogy egyszerűen helyre hozható, nem kell fényezőhöz rohanni stb. Hőre ugyan is lágyul az anyag, és megfelelő szakértelemmel eltüntethető.

Remélem, hogy aki elolvasta ezt a kisebb regényt, okosabb lett, és hasznát veszi fáradalmaimnak.

Autók

Hajók

Repülők

Háztartás